Niedziela, 17 lipca 2016 Kategoria Świnoujście - Hel 2016, Rozkręcamy Kudłatych :)

Świnoujście - Hel - dzień 0 - PKP frontem do Klienta :(

Dojazd na dworzec PKP w Łebie.
Dojazd z dworca PKP do schroniska w Świnoujściu.

Po 2 miesiącach emocje opadły, więc nie będę się rozpisywać.
Podróż Łeba - Świnoujście koleją to masakra :(
W skrócie:
Odjazd z Łeby o 9:24 do Lęborka. Przyjazd do Lęborka o 10:15.
Z Lęborka ruszamy do Słupska o 10:43, w Słupsku jesteśmy o 11:28.
Ze Słupska jedziemy o 12:39 i w Szczecinie Dąbiu jesteśmy o 15:57.
Czekamy na pociąg o 16:55.
Pociąg przyjeżdża opóźniony.
Na peronie stoi jeszcze para z rowerami i sakwami.
Pociąg staje, para wsiada, a pani kierownik mówi nam, że już nie wejdziemy :(
Kudłata odpuszcza, a ja ze łzami w oczach krzyczę do pani kierownik, że jedziemy cały dzień, od samego rana, 4 pociągami i jak nie wejdziemy to będzie to dla nas tragedia.
No dobra, zgadza się, a my się wpychamy - ja z Kudłatą do ostatniego składu, gdzie są miejsca na rowery, Tomek z Kebem 3 wejścia do pociągu wcześniej, w przejściu stoją.
Masakra. Pomijając to, że na miejscach gdzie powinny wisieć rowery siedzi gościu z tabletem i ma wszystko w dupie. Rowery i rowerzyści za to jak sardynki upchnięci, w powykrzywianych pozach... żenada.
Nie omieszkałam oczywiście pani kierownik powiedzieć, że powinna powiedzieć tym ludziom, żeby sie przesiedli, a nie stawiać wyrok, zostawiając nas na dworcu, daleko od celu naszej podróży. Pani na to, że się zmienią przepisy, będzie trzeba kupić bilet z rezerwacją na rower. Ilość miejsc dla roweru w pociągu  = 4. Super.
Wkur.... ale szczęśliwi, że udało nam się dotrzeć do celu lądujemy w Świnoujściu.
Tam najpierw promem, później rowerkami do biedry na zakupy i do schroniska na nocleg.
W pociągu
W pociągu © kosma100
Na promie
Na promie © kosma100

Zaczynamy naszą podróż polskim wybrzeżem!

Wybierając kolej trzeba zawsze się liczyć z przygodami, upokorzeniami itp. Jak trafisz na pusty skład, to jest fajnie. Jak na pełny to jest beznadziejnie. :(
zarazek
- 07:21 poniedziałek, 12 września 2016 | linkuj
I właśnie dlatego wolę dymać gdzieś nawet 4 dni i 500km rowerkiem niż jechać koleją. Przewożenie większych gabarytów polskimi kolejami to na razie ciągle gehenna.Jedyny przypadek porządnego wożenia rowerzystów jaki kojarzę to na odcinku Władysławowo-Hel. Cały wagon z wieszakami na rowery. Przynajmniej w sezonie. A tak to porażka. Nie mówiąc już o tym, że ostatnio jak wsiadam do pociągu to zawsze jakaś katastrofa.
limit
- 05:35 poniedziałek, 12 września 2016 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa chcze