Niedziela, 18 stycznia 2009 Kategoria Meridka :), SNOW BIKE ***, We dwoje - ja i mój rowerek ;)))

Marznącym stopom mówimy stanowcze:

Chcę polecieć gdzieś wysoko,
Gdzie mnie nigdy nie dogonią:
Edukacja i kultura, oświata i cenzura.
Przepisy, nakazy, ustawy, rozkazy.
Wygląd skromny i pokorny, czysty, schludny i przezorny.
Etykieta i maniery i uznanie wyższej sfery.
Zębów mycie, brudów pranie
I za karę ostre lanie.
Uczesanie i ubranie i spokojne zachowanie,
Uśmiechanie, proste stanie.

Chcę polecieć w kosmos!!!

Zawsze było coś nie tak:
Jakoś dziwnie, czegoś brak.
Życie swój straciło smak,
Gdzie mam uciec albo jak?
Może znaleźć jakiś sposób,
Ku zdziwieniu wielu osób
Aby Mleczną Drogę przebyć
Oddalając troski w niebyt!

Chcę polecieć w kosmos!!!

Z domu wyjechałam o 7:54 :)

Przejrzałam google i stwierdziłam, że nie widziałam paru ciekawych miejsc w mojej okolicy.
Ruszyłam więc by odkryć nowe, tajemne miejsca :D

Założyłam buty zimowe, chciałam wymienić pedały na normalne ale półgodzinną walkę oddałam walkowerem :(
Ale od dzisiaj wiem, że "Marznącym stopom mówię stanowcze: "NIE"" :D

Padający w nocy śnieg oczywiście zaskoczył drogowców, więc warunki do jazdy były trudne. Jechałam przeważnie chodnikami, bądź mało – uczęszczanymi drogami.

Pierwszy nieprzyjemny incydent miał miejsce jak jechałam od makro w dół w kierunku Auchan... Pies zaczął na mnie ujadać więc odruchowo zaczęłam pedalić mocniej, wpadłam więc w niewielki poślizg, a w tym czasie wyprzedzał mnie właśnie samochód.... oczywiście jechał za blisko.... :/

Ale przeżyłam.
Popedaliłam obok Auchana, następnie przecięłam dwupasmówkę i zjechałam w dół.
Jechałam obok miejsca tragicznego wypadku, który miał miejsce 15.01.2009 ale stwierdziłam, że nie ma sensu tam jechać i focić...

Pojechałam zobaczyć Pałac Schonów (pierwszy raz tam byłam).

Po drodze mijałam ciekawe „osiedle” – zapewne robotnicze:

Pałac Schönów (przy ulicy Chemicznej) - neobarokowy pałac miejski z 1885 należący niegdyś do fabrykanckiej rodziny Schönów, wzniesiony przez Ernsta Schöna, otoczony parkiem, obecnie siedziba Muzeum w Sosnowcu, wybudowany wzdłuż północnego krańca przędzalni czesankowej.
Usytuowany jest w centrum miasta po wschodniej stronie rzeki Czarna Przemsza. Otoczony parkiem - obecnie w mocno okrojonej postaci. Wzniesiony w końcowych latach XIX wieku w stylu eklektyzmu, na działce zakupionej w 1885 roku przez rodzinę Schönów od hrabiego Mortimer-Tschischky'ego. Druga siedziba rodu Schönów. Dokładnie Pałac Franza i Emmy Schönów. Ukończono w roku 1903.
Obiekt został zaadaptowany na potrzeby sądu w roku 1923, w którym został wydzierżawiony, prawdopodobnie ze względu na trudności finansowe rodziny Schönów.

Budynek obok Pałacu.

Meridce też się spodobał Pałac :D – jak to kokietka – odwracała od Niego wzrok :)

Następnie pognałyśmy do Będzina, mijając dworzec w Będzinie - wymieniony jako zabytek (z poł. XIX w) – szkoda, że odnowiony i pozostawiony samemu sobie :(

Meridka nie miała dzisiaj łatwo – wszędzie pełno śniegu.

Następnym punktem wycieczki był plac Bohaterów Getta Będzińskiego i pomnik poświęcony żydowskim mieszkańcom Będzina zamordowanych w obozach koncentracyjnych.
Troche Do poczytania o Będzińskich Żydach

„Pamięci ponad 30 tysiąca Będzińskich Żydów osiadłych tu od wieków i pokoleń wywiezionych i wymordowanych przez nazistowskie Niemcy w latach drugiej wojny światowej 1939 – 1945. Władze i mieszkańcy Będzina Sierpień 2005”

Meridka i Pomnik

Jestem w szoku, że tak dużo rzeczy, które jest tak blisko mnie wcześniej nie widziałam...

Optymistyczny akcent: W Tesco (ulubionym sklepie Młynarza) Pan ochroniarz był w szoku, że jeżdżę na rowerze :D a drugi klient mnie podziwiał mówiąc: „Piekny ma kask i nawet ładna” a ochroniarz mówi: „nie ma brzydkich kobiet” miałam dodać: „tylko wina czasami brak” :D :D :D

Pozdrawiam wszystkich tu zaglądających :) ®

parę lat temu obok pałacu wyburzono zabytkowe hale przędzalni
Pogoń to według mnie najciekawsza dzielnica Sosnowca
Ostatnio udało mi się zwiedzić podziemia Mauzoleum Dietlów też a Pogoni,
znajduje się ono na cmentarzu na Grota Roweckiego, w podziemiach są grobowce.
Bardzo ciekawe miejsce.
[img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:gGqQBHXwdp8SAM:http://www.mmsilesia.pl/rep/newsph/564/1366.3.jpg[/img]
olo81
- 20:39 poniedziałek, 19 stycznia 2009 | linkuj
Darek Naprawdę fajnie w okolicy odkryć coś nowego i ciekawego :) Trzymam Cię za słowo. Jak widziałam to... nie pamiętam :D
JPbike Jest ciekawy i fajnie, że pomimo, że stoi on na strasznym zadupiu to nikt go jeszcze nie zniszczył.
johanbiker- Jak pojadę w towarzystwie to wejdę do środka. A ten w Biskupicach muszę zobaczyć ;) Zapowiadają się ciekawe wycieczki. Może daj znać jak będziesz je wprowadzał w czyn. Chetnie dołączę (i Darek pewnie też :))
DARIUSZ79 Znalazłam. W tym śniegu to był nie lada problem!
Pozdrawiam wszystkich ;)
- 11:45 poniedziałek, 19 stycznia 2009 | linkuj
Kombinuj...
- 20:55 niedziela, 18 stycznia 2009 | linkuj
Tak przy Hagera.A taki wózek z kop.Wawel w Rudzie jest nie ruszony,ale te tereny to wielki szacun.Chodzi mi już po glowie temat ;Górnoślaskie zabytki techniki"jest tego na trzy wycieczki.Jest temat na przyszłość'"Śladem Piastow Śląskich "juz nie długo idę na prelekcję na ten temat
Pozdro
johanbiker- - 20:39 niedziela, 18 stycznia 2009 | linkuj
Janek, masz na myśli ten wózek na Hagera?
Jak tak to Monika, przy okazji Ci go pokażę, a może już pokazywałem...
- 19:46 niedziela, 18 stycznia 2009 | linkuj
Znajome kliamty :D Ano faktycznie miejsce wypadku co ten tir spadł z mostu nie smacznie wygląda. O widze że znalazłaś pomnik ten co kiedyś tesz szukałem BRAWO:) Pozdr
DARIUSZ79
- 19:45 niedziela, 18 stycznia 2009 | linkuj
Pomnik naprawdę ciekawy,coś podobnego jest zrobione w Zabrzu Biskupicach-ostatni wozek węgla wkomponowany w mur,niestety zdewastowany.Ten palac kiedys oglądałem -wejdż do srodka ,szczena opada
pozdrawiam
johanbiker- - 18:27 niedziela, 18 stycznia 2009 | linkuj
Fajna, śnieżna wycieczka :)
Rzeczywiście bardzo ciekawie wykonano ten pomnik
Pozdrawiam :)
JPbike
- 13:38 niedziela, 18 stycznia 2009 | linkuj
Jak obiecała tak zrobiła...
Fajnie jak się nagle w ponliżu odkrywa interesujące miejsca.
Ciekawie wygląda ten pomnik.
- 13:17 niedziela, 18 stycznia 2009 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa owduz