Zatrzymaj się i zgiń!

Po przeczytaniu tego artykułu rączki mi opadły i jestem tylko w stanie napisać, że kampania ta powinna mieć nazwę: "Zatrzymaj się i zgiń!"
Być może stwierdzenie "Nawet jeśli masz pierwszeństwo przejazdu, zatrzymaj się i upewnij, że z boku nie nadjeżdża inny pojazd" dotyczyło skrzyżowań ścieżki rowerowej z drogą ale przekaz jest niejasny i większość, chcąc posłuchać "rad" policji będzie zatrzymywać się np. na skrzyżowaniach z pierwszeństwem albo na zielonym świetle, co już jest samobójstwem...

No comments :(

Powrót z pracy fatalny. Warunki bardzo niebezpieczne dlatego też nie ryzykowałam przejazdu z Sosnowca do Dąbrowy i w Sosnowcu wsiadłam w pociąg.
Rowerem zatem z Katowic do Sosnowca i z Ząbkowic do Łośnia.

Fatalne warunki :(
No i zima wróciła.

Zapraszam zatem do pogoni za wiosną na Nocnym Rajdzie Na Orientację.
Medale na rajdzie na orientację © kosma100

Maratonka: KAŻDY normalny rowerzysta zwolni i rozejrzy się zanim wjedzie na jezdnię , nawet jeśli ma pierwszeństwo (chyba że jest głupi lub samobójca ).
Problem polega na tym że: Policjant uwagę zwraca NAM a nie Kierowcom samochodów.
To prawda , przekaz jest prosty :
NIE MUSZĘ USTĘPOWAĆ ROWERZYSTOM , bo nawet POLICJA mówi że to oni mają na mnie uważać!!!!!
Przekaz powinien być skierowany do KIEROWCÓW nie do nas.
Mariotruck
- 13:16 niedziela, 24 marca 2013 | linkuj
A ta Pilica na mapie to miasto?
Fajnie mi się ta nazwa kojarzy ciekawe czemu hehe ;-)
Aga
- 20:57 czwartek, 14 marca 2013 | linkuj
Monika..zapomniaam telefonu...:( ale będę w domu ok 19.30...do zo!
ewcia0706
- 14:36 czwartek, 14 marca 2013 | linkuj
Niedzielny rowerzysta :-)
maratonka Cieszę się, że zrozumiałaś tak jak to powinno być zrozumiałe :-) najprawdopodobniej nie masz zaniżonego IQ :-)
"Prawda jest taka, że bezwzględnie rowerzysta, jeżeli chce żyć i nie mieć wypadku musi jeździć ostrożnie i zakładać, że kierowca może go nie widzieć- bo często są ślepi.." - zgadzam się z Tobą w 100 % :-) ja mam oczy dookoła głowy i nawet w d...
Chodziło mi o to, że jak już się prowadzi akcję na taką skalę wypada dobrze sformułować przekaz ;-) by nie doszło do błędnego odbioru. Błędny odbiór może doprowadzić do tragicznych skutków.
Pozdrawiam!
- 13:01 środa, 13 marca 2013 | linkuj

Ja akurat zrozumiałam tak jak powinno to być zrozumiane. Czyli dojeżdżając DDRem do jezdni rowerzysta powinien zwolnić i zachować szczególną ostrożność, bo bardzo często kierowcy nie puszczają dwukołowca. Co z tego, że ma pierwszeństwo jak może zostać kaleką na zawsze? Nie ten kraj, nie ta kultura, żeby mieć pewność, że samochód się zatrzyma.

Chyba tylko osoba z zaniżonym IQ pomyśli, że chodzi o zatrzymywanie się na skrzyżowaniach ulic gdy ma się zielone światło.

Prawda jest taka, że bezwzględnie rowerzysta, jeżeli chce żyć i nie mieć wypadku musi jeździć ostrożnie i zakładać, że kierowca może go nie widzieć- bo często są ślepi... A mówię to ja, pokonująca ulicami Wrocławia codziennie kilkanaście-kilkadziesiąt km.

Może rada źle sformułowana, ale sens przekazu jak najbardziej słuszny!

Kaski- to już sprawa indywidualna. Mi w zimie jest cieplej w kasku. I czuję się pewniej, bo już dwa razy stuknęłam głową. Raz z powodu kierowcy, raz z powodu swojej nieuwagi. Ale na miejski nie zakładam :) I każdy niech zakłada lub nie wg własnych przekonań.

Kamizelki... Oczywiście, że rowerzysta jest bardziej widoczny, ale kamizelki są passe, i wstyd zakładać :P Poza tym kierowca samochodu powinien jeździć jak dla mnie ze świadomością, że rowerzysta w każdym miejscu może się pojawić.

Odblaski nocą- jak najbardziej!
maratonka
- 12:00 środa, 13 marca 2013 | linkuj
Przepis, o którym wspominasz, jest genialny! Wyobraźmy sobie, że ktoś samochodem chce wjechać z podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem przejazdu wzdłuż której biegnie ścieżka rowerowa, a tą z kolei jedzie rowerzysta. Zgodnie z obowiązującymi przepisami kierowca (załóżmy) zatrzymuje się, żeby przepuścić rowerzystę a ten zatrzymuje się, żeby się upewnić. I tak stoją i patrzą sobie w oczy a obok stoi policjant z bloczkiem i wlepia mandat pierwszemu, który się ruszy. Nawet, gdyby kierowca chcąc wykazać chęć przepuszczenia rowerzysty zgasił silnik i wysiadł, to mandat i tak będzie. Za złe parkowanie. Zobaczcie, jaki zysk dla budżetu! I to bez łapania rowerzystów na fotoradary. szyki mógłby pomieszać jedynie rowerzysta zsiadając z roweru, biorąc go na ramię i jako pieszy idąc do domu, ale nad taką ewentualnością ustawodawcy pewnie już pracują. Niedzielny rowerzysta - 11:43 środa, 13 marca 2013 | linkuj
alistar Szkoda, że nie będziecie gonić wiosny ale cieszy mnie bardzo udział w Dębowym Oriencie :-)
- 08:18 środa, 13 marca 2013 | linkuj
Mnie, po przeczytaniu, również rączki opadły...

Niestety, nie będziemy z Wami gonić wiosny... Ale Dębowy Orient ma szanse :)
alistar
- 08:09 środa, 13 marca 2013 | linkuj
WrocNam Szkoda :( Może 3 sierpnia na Dębowym Oriencie się spotkamy? :-)
Pozdrawiam!
- 07:35 środa, 13 marca 2013 | linkuj
Cały czas żałuję, że nie będę mógł się wyrwać z Wrocławia i poeksplorować nocnych okolic DG w Waszym towarzystwie. Może w przyszłym roku :-)
WrocNam
- 07:25 środa, 13 marca 2013 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa samio