I Zagłębiowski Rajd Przygodowy

Rowerowo - dojazd i przyjazd z I Zagłębiowskiego Rajdu Przygodowego Zagłębierace :-)
I Zagłębiowski Rajd Przygodowy © kosma100

Rankiem wstajemy z Tomkiem i jemy śniadanko, pakujemy się na rajd i żegnamy z mavikiem, który gości u nas z AniąBanią :-)

Niestety zaraz po ruszeniu zaczyna padać :(
Dojeżdżamy z mokrymi pupami do bazy Rajdu, która mieści się w Hali Sportowej Centrum.
Szybka rejestracja, rozmowa z Marcinem i czekamy na odprawę techniczną.
Organizatorzy © kosma100

Na Rajdzie możemy spotkać "starych znajomych" z rajdów :-)
My się już znamy :-) © kosma100

Odprawa techniczna na hali, później przechodzimy przed halę. Dostajemy mapy i start!
Obieramy wariant - najpierw najbardziej oddalone punkty na północ, później pętla wschodnio - zachodnia.

Jako pierwszy punkt zaliczamy PK 14 - Bazylika - Wejście na wieżę.
Wchodzimy na wieżę. Na wieży zadanie - przeczytać legendę i zejść na dół, gdzie ktoś nam zada pytanie na ten temat.
Wszystkie kartki z legendami rozdane więc trzeba czekać. Najpierw czekamy ale później podpinam się do pary i czytam razem z nimi. Tomek w tym czasie podziwia widoki z wieży i robi zdjęcia.
Bazylika - na wieży © kosma100

Na dole trzeba opowiedzieć legendę.
Punkt zaliczony.

Następnie biegniemy PK 6 - Pomnik 10 powieszonych, ul. Augustynika 9, 11 - Zadanie niespodzianka.
Na punkcie dowiadujemy się, że żeby zaliczyć punkt trzeba przynieść dwa zdjęcia tablic pamiątkowych z ulicy Kołłątaja i powiedzieć z czego Ci ludzie zasłynęli.
Biegniemy na Kołłątaja, fotki i wracamy.
Ładne tablice :-) Dąbrowa zaczyna dbać o historię.
Na tablicach Adam Piwowar - pierwszy prezydent Dąbrowy Górniczej - wybitny geolog oraz Kazimierz Imieliński - prekursor polskiej seksuologii.

Punkt zaliczony.
Dalej na północy zaliczamy punkt 11 - Zespół Szkół Nr 1 - Zadanie niespodzianka.
PK zlokalizowany jest w obserwatorium astronomicznym.
Obserwatorium astrologiczne © kosma100

Trzeba odpowiedzieć na 3 pytania: podać 5-tą planetę układu słonecznego od słońca, kto z Polaków poleciał pierwszy w kosmos, kiedy i na jakim statku oraz podać rodzaj teleskopu, który jest w obserwatorium.
Zaliczone :-)
Trzeba się kiedyś wybrać do obserwatorium - wejście i zajęcia za darmo :-)

Kolejne nasze cele to PK 4 i 9 zlokalizowane w Parku Zielona.
PK 4 - Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria w Parku Zielona - Wspinaczka.
Ścianka wspinaczkowa © kosma100

Z racji tego, że wspinaczka jest moją bardzo słabą stroną wspina się Tomek.
Miało być wspinanie w górę, z racji tego, że jest mokro i ścianka jest śliska zadanie polega na przejściu w poziomie całej ścianki. W zależności ile się przejdzie dostaje się od 10 do 0 punktów karnych (minut).
Tomek, pomimo tego, że nadal ma problemy z ręką, którą złamał w maju, zalicza pierwszy etap, dzięki czemu mamy tylko 8 punktów karnych.
Wspinaczka © kosma100

Kolejny punkt PK 9 - Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria w Parku Zielona - Kajaki
Wskakujemy do kajaka i płyniemy w górę rzeki. Dość spory kawałek do przepłynięcia. Podoba nam się to ;-)
Dopływamy do punktu, chłopak z obsługi kasuje nam kartę startową i wracamy do punktu wypłynięcia.
Super zabawa!
Punkt zaliczony ;-)

Następnie kierujemy sie w stronę punktu PK 1 - Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria przy zbiorniku Pogoria III - plaża.
Na punkcie zadanie specjalne - dostajemy dwa plastikowe wiadereczka i musimy ulepić 10 babek z piasku ;-)
Zadanie zaliczone ;-)

Kolejny kierunek to PK - 5 na osiedlu Tysiąclecia.
Z racji tego, że AniaK mieszka na sąsiadującym osiedlu dzwonię do Niej - może przyjdzie na punkt zobaczyć nas w akcji?
PK 5 - Szkoła - orlik - Zadanie niespodzianka.
Zadanie polega na rzucie piłką do gry w piłkę ręczną z połowy boiska do bramki. Piłka może się maksymalnie odbić od podłoża 2 razy.
Mam 3 rzuty. Jedna dopuszczalna skucha. Zaliczam komplet :-)
Rzut do bramki © kosma100

AniaK przychodzi popatrzeć ;-)
Ania :-) © kosma100

Chce mi się pić. Tomek ma w camelbacku wodę. Dajac mi rurkę mówi: "Najpierw ciągnij, później ssij". No comments ;-)
Najpierw ciągnij a później ssij! © kosma100

Żegnamy się z Anią i pędzimy dalej - na PK 2 - Plac Zbrodni Katyńskiej.
Na punkcie stoi radiowóz - czyżbyśmy mieli dmuchać? :D
Nie dmuchamy - zadanie polega na przyporządkowaniu stopni policyjnych do korpusów. Mylimy dwie odpowiedzi - 2 punkty karne.

Biegniemy na Podlesie, gdzie czeka na nas zadanie rowerowe - PK 16 - Park - zadanie rowerowe
Tomek dosiada rumaka i przejeżdża slalom, ja w tym czasie skaczę na skakance. Masakra - czuję już każdy mięsień.

Kolejny punkt to PK 13 - Krąg modelarski - zadanie niespodzianka Trzeba puścić model samolotu by latał przez 10 sekund. Pierwszy rzut - 6 sekund, drugi 5,5 sekundy.
Puszczam model samolotu © kosma100

Panowie na punkcie mówią, że nieźle :-) inni puszczali po 3 sekundy ;-)

Dość blisko zlokalizowany jest następny punkt - PK 8 - Aqua Park Nemo - Zadanie niespodzianka
Zadanie na kręgielni - mamy dwa rzuty i naliczone są punkty karne - za każdy pozostały kręgiel 1 punkt karny. Zbijam kręgle łapiemy 6 punktów karnych.
Na kręgielni © kosma100

Następny nasz łup to PK 17 - Kopalnia ćwiczebna - zejście pod ziemię
Schodzi Tomek. Bez problemu i szybciutko odbija 2 punkty kontrolne pod ziemią. Mówi, że wrażenia super ;-)

Dość blisko jest następny punkt - PK 12 - Dąb wolności - zadanie niespodzianka Tutaj spotykamy się z zadaniem historycznym - trzeba dopasować Powstania do roku. Nie jesteśmy the beściakami w historii... na 5 Powstań udaje nam się dopasować dobrze... jedno ;-) No comments ;-) "Zdobywamy" 4 punkty karne.

Na pocieszenie robię sobie zdjęcie z przystojniakami w mundurach z minionych epok ;-)
Przystojniacy w mundurach ;-) © kosma100

Kolejny punkt - PK 10 - Cmentarz Żydowski - zdjęcie Trafiamy bez pudła - kiedyś mieszkałam niedaleko ;-)

Następny punkt budzi w nas niepokój - nie jesteśmy muzycznymi wirtuozami :-) można napisać, że słoń nam na ucho nadepnął ;-) PK 7 - Szkoła muzyczna, sala nr 29 - Zadanie muzyczne".
Na nasze i osób będących na punkcie szczęście nie trzeba śpiewać ;-) Trzeba odsłuchać 5 kawałków i przypisać je do kompozytorów: Vivaldi, Chopin, Beethoven, Spisak, Mozart. Bez pudła ;-)

Biegniemy na przedostatni punkt - basen. Już wcześniej postanowione zostało, że
ja pływam.
Bolą mnie wszystkie mięśnie. Myślę, że nie dam rady, że się wykończę.
Wchodzę na basen i okazuje sie, że do przepłynięcia 10 długości... masakra.
Wchodzę do wody i... ulga - jest super. Woda orzeźwia i jest bardzo przyjemnie. Obieram taktykę - pół długości "odpoczywam" płynąc na plecach, pół kraulem albo żabką.

Na basenie © kosma100

Fajnie :-) Wychodzę orzeźwiona i zregenerowana z basenu.

Pozostaje nam już tylko jeden punkt do zaliczenia w drodze do bazy - [b]PK 15 - Młodzieżowy Ośrodek Pracy Twórczej - Zadanie niespodzianka
Mamy namalować Pegaza używając minimum 4 kolorów oraz ułożyć rymowankę reklamującą MOPT.
Zaliczone ;-) Bardzo miłe panie są na punkcie :-)

Dobiegamy/doczłapujemy do bazy ;-)
Jesteśmy o 13:57, doliczane mamy 22 punkty karne.

Zmęczeni ale szczęśliwi odpoczywamy w słoneczku uzupełniając płyny i lecząc przyszłe zakwasy piwem z tanka ;-)
Piwo z tanka ;-) © kosma100

Regeneracja po rajdzie ;-) © kosma100

O 16:00 jest spotkanie z Piotrem Mitko, który przejechał na rowerze ponad 2200 km islandzkich bezdroży, aby wspomóc zbiórkę środków na protezę nogi dla podopiecznego Fundacji Jaśka Meli "Poza Horyzonty". Piotr pokazuje swój film z Islandii. Fajny ;-)
Pokaz filmu piotra Mitko © kosma100

O 17:00 ogłoszenie wyników. Zajmujemy z Tomkiem VI miejsce na 33 zespoły w kategorii MIX.
VI miejsce na 33 zespoły ;-) © kosma100

Arek Dziewior oddaje mi część nagród na poczet przyszłego rajdu organizowanego przeze mnie ;-)
Łupy ;-) © kosma100

Zbieramy się i po 18-tej wracamy rowerkami do domu.

W życiu nie miałam TAKICH zakwasów. Pomimo terapii piwem nie mogę się ruszać... masakra :( Jestem zadowolona z siebie, że pomimo tego, ze nie biegam całą trasę biegłam z małymi marszami :-)

Super Rajd, super organizacja i szczytny cel - całość z wpisowego przeznaczone na protezę dla Jarka.